close

"Liquid Diamonds"
Surrender then start you engines
You'll konw quite soon what me mistake
Was For those on horseback or dog sled
You turn on at the bend in the road
I hear she still grants forgivenesss
Although I willingly forgot her
The offering is molasses and you say
I guess I'm an underwater thing so
IGuess I can't take it personally
I guess I'm an underwater thing I'mLiquid running
There's a sea secret in me
It's plain to see it is rising
But I must be flowing liquid diamonds
Calling for my soul
At the corners of the world
I know she's playing poker with the rest of the stragglers
Calling for my sould at the corners of the world
I know she's playing poker
And if your friends don't come back to you
And you know this is madness
A lilac mess in your prom dress
And you say I guess I'm and underwater thing


From:Troi Amos

這兩天事情好多,打完最後一通電話我跟鼓手去魯味店吃飯,
滿腹思緒正要渙散的時候,他夾了很多菜在我碗裡,
這個動作對我而言太熟悉,以前那個人總是這麼作,
我也很習慣,而突然感覺到這一點動人的小照顧是來自兩人
的親密關係,而過去的說過去就過去,就跟大部分的人一樣,
跟大部分的關係一樣,於是很白癡的我的眼淚掉下來,
鼓手拿了衛生紙給我後開玩笑的問我說是金針菇太難吃了嗎?
我又破涕為笑了,說「是太好所以吃感動的哭了」。


-----

人們被那麼多的情緒左右,到底什麼是真實呢?
真實是-我吃了很鹹的晚餐,喝了一杯被批評很假的百香綠茶,
中間含有過多的鹽分和色素糖精,真實是這情緒的消失後
我們談論到以後,以後像個遙不可及的夢,
真實是逐夢需要踏實,需要努力及規劃才有可能稍微接近
那個世界。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Dionysia 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()